ایده پردازی

 

ایده پردازی و پژوهش روی

طرح هایی که بازار ایران و جهان

خواستار آنست.

 

 

آینده با ایده ساخته میشه…!

ایده پردازی چیست ؟

ایده پردازی به انگلیسی: Ideas در واقع یک نوع تصور ذهنی بوده که در شرایط های کمبود و نیاز، ارائه می شود و در نتیجه گامی موثر برای رشد و پیشرفت از شرایط فعلی می باشد. شما با ایده پردازی می توانید شرایط را به صورت کاملا متفاوت رسم کرده و تحول جدیدی را در زمینه مربوطه به وجود آورید.

یادتان باشد، برای ایده پردازی ناب باید ذهنتان را در هر شرایطی تقویت کنید؛ حتی در شرایط کاملا بحرانی، زیرا بسیاری از ایده ها حاصل کمبود و فقر امکانات است. در واقع شما اگر همه چیز را در اختیار داشته باشید دیگر جایی برای ایده پردازی باقی نمی ماند.

شما اگر نگاهی به تاریخچه اختراعات داشته باشید می بینید که واقعا مخترعان به دلیل کمبود ها دست به کار شده اند. پس بیایید از همین الان ادیسون پنداری را در خود تقویت کنیم تا زمینه ای برای نسل های آینده فراهم شود.

پاسخ به این سوال بسیار ساده بوده و باید به این نکته توجه داشت که لازم نیست برای ایده پردازی به خودمان فشار بیاریم بلکه با اعتماد به نفس کافی و شناخت پیرامون خود شرایطی را برای مغزمان به وجود آوریم تا جوانه ی ایده خود را شکوفا کنیم.

ایده پرداز کیست؟

ایده‌پرداز کسی است که صاحب ایده می باشد و ایده پردازی یعنی ، تفکر همراه با خلاقیت . ایده‌پردازی با مهارت و توانمندی‌ هایی همراه است که یکی از توانمندی و مهارت ها ، مهارت بارش مغزی می باشد

خلاقیت: نحوه انجام کار بصورتی که تا به حال انجام نشده باشد که در ایده پردازی معمولا با نوآوری همراه است

ایده برتر: در هر زمینه ای ایده های مختلفی وجود دارند اما ایده برتر ایده ای می باشد که همراه با خلاقیت و نوآوری باشد و راهکار بهتر و مناسب تری برای پاسخ به نیاز ارایه دهد.

سوالات زیر رایج ترین پرسش ها در ارزیابی ایده هستند:

۱ – چالش، نیاز یا مشکل چیست؟

۲ – نیازمند یا مخاطب کیست؟

۳ – ایده ارائه شده یا راه حل چیست؟

مرحله‌ی ۱: خلق
مرحله‌ی ۲: انتخاب
مرحله‌ی ۳: پیاده‌سازی
ایده پردازی برای حل مشکل یا تأمین یکی از ملزومات کاری‌، می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها نقطه‌ی شروع مناسبی باشد. معمولا شرکت‌ها درد را به خوبی شناسایی می‌کنند. اما مهم‌تر از تشخیصِ مشکل، فراهم آوردن بسترِ ایده پردازی برای درمانِ درد است. ایده‌ها فقط چاره‌ی مشکلات نیستند و به غیر از درمانگری، در دو حوزه‌ی دیگر هم کاربرد دارند: شایستگی‌ محوری و نیازسنجیِ مشتریان.
انتخاب بهترین ایده‌ها خیلی زودتر از شروع فرآیند ایده پردازی آغاز می‌شود. در اینجا تعیین معیارهایی که ایده‌ها بر اساس آنها سنجیده می‌شوند، کسانی که مسئول ارزیابی آنها هستند و اینکه ایده‌های اصلی برای ارزیابی بیشتر و به اجرا در آمدن چطور به تیم‌های داخلی ارائه می‌شوند، اهمیت پیدا می‌کند. فرآیند انتخابِ خوب را معمولا با استفاده از برچسب‌ و تگ‌ برای تبدیل ایده‌ها به دسته‌بندی‌های معنادار شروع می‌کنیم. برای این منظور، می‌توانیم محصولات را دسته‌بندی کنیم: موبایل، لپ‌تاپ، تبلت (برچسب)؛ در گام بعدی جزئیات بیش‌تری را در نظر می‌گیریم و ویژگی‌ها یا خصوصیات محصول را به آن «تگ» می‌کنیم: مثلا سبُک، باطری با طول عمر بالا، قابل حمل… یا به سراغ خصوصیت‌هایی مانند سیستم عامل، صفحه نمایش و… می‌رویم. در مرحله‏‌ی بعدی، با استفاده از این برچسب‌ها و تگ‌ها، ایده‌ها را اولویت‌بندی می‌کنیم. دسته‌بندی‌ها و تگ‌زنی‌ها باید طوری باشد که مانند فیلتر عمل کند و تنها بهترین ایده‏‌ها را تا مرحله‌ی اجرا بدرقه کند.
موفقیت در فرآیند پیاده‌سازی، بستگی به توانایی سازمان برای انتخاب برترین ایده‌ها و عمل کردن براساس آنها دارد. به علاوه، سازمان باید جریان کاری منظمی داشته باشد، به طوری که کارکنان سازمان، به خوبی از نقش خود در مراحلِ مختلف فرآیند ایده پردازی آگاهی داشته باشند. اگر سازمانی بخواهد ایده پردازی را شروع کند، طراحی فرآیند مناسبی برای ایده پردازی (یعنی مشخص کردن دقیقِ نقش‌ها و مسئولیت‌ها) اهمیت زیادی خواهد داشت. افرادی که برای نقش‌های مختلف، انتخاب می‌شوند باید آمادگی پذیرش ایده‌های جدید را داشته باشند؛ ایده‌هایی که لزوما در داخل سازمان خلق نشده‌اند. حتی ممکن است بتوان به این افراد براساس عملکردشان در پیاده‌سازی رویکردهای جدید، پاداش هم داد.
شروع گفتگو
سوالی دارید؟ پشتیبانی در خدمت شماست
سلام. وقت بخیر
از سایت زات هلدینگ پیام دادم...
کارمن درباره...